Dorwać Cartera

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

Sylvester Stallone szuka zemsty w przestępczych kręgach Seattle.

Dorwać Cartera to remake klasycznego angielskiego dramatu kryminalnego z 1971. Reżyserem pierwowzoru był Mike Hodges, a brawurowo główną rolę zagrał Michael Caine, który pojawia się także (choć w innej roli) w filmie Stephena Kaya. Scenariusz powstał na podstawie opowiadania Teda Lewisa.

Jack Carter to mężczyzna od lat będący w przestępczym półświatku. Zajmuje się ściąganiem długów na zlecenie bukmachera z Las Vegas. Jack jest sumienny i zdecydowany, więc pracodawca jest zadowolony z jego usług. Niestety Carter płaci za taki tryb życia prywatnością. Jest samotny, a z rodziną nie kontaktował się od lat. Pewnego dnia dowiaduje się o śmierci brata, który zginął w wypadku samochodowym. Jack postanawia pojechać na pogrzeb do rodzinnego Seattle. Na miejscu spotyka się z niechęcią i nieufnością bratowej i bratanicy. Jack wkrótce odkrywa, że śmierć w wypadku samochodowym nie była przypadkowa, lecz miejscowa policja nie interesuje się rozpoczęciem intensywnego śledztwa. Jack podejmuje decyzję o prywatnym dochodzeniu. Dociera do ostatniego miejsca pracy brata – klubu, w którym rządzi Cliff Brumby. Dalszy trop prowadzi do pięknej prostytutki i  jej alfonsa, producenta porno Cyrusa Paice'a. Od tego momentu Jack wkracza na drogę przemocy, zemsty i porachunków z przestępczym podziemiem Seattle.

Stephen Kay to twórca znakomicie czujący się w estetyce brutalnego kryminału i thrillera. Nie przypadkiem producenci powierzyli mu reżyserię remake’u. Dobierając obsadę, Kay postanowił zatrudnić gwiazdora filmów akcji Sylvestra Stallone, a całość nasycić elementami charakterystycznymi dla kina amerykańskiego, również tego klasycznego – spod znaku noir. Powstała opowieść o wendecie, dochodzeniu do prawdy, panoszącej się przestępczości i swoistej sprawiedliwości. Opowieść, która została zrealizowana za pomocą ciekawych środków formalnych. Jak mówił Kay: "Postanowiliśmy operować ograniczoną paletą kolorów. W naszym filmie, jeśli pojawia się jakaś intensywna barwa, to – w kontekście całości – stanowi zdecydowany kontrast, stając się w pewnym stopniu nierealnym zjawiskiem fizycznym. Dzięki temu osiągnęliśmy ciężki, przygnębiający klimat." Co ciekawe, część zdjęć filmowego Seattle było kręconych w kanadyjskim Vancouver. Film dla fanów rasowych kryminałów. 

Oceń film

Brak głosów

Galeria

Regulamin     |     Polityka plików cookies     |     Polityka prywatności     |     Wytyczne dla społeczności

Wszystkie prawa zastrzeżone AMC Networks International UK. Design by coldcity.